Ordinace je  v 4. patře polikliniky Roudnice nad Labem

Provozní řád ordinace  

Vnitřní řád Zdravotnické zařízení: Praktik Lam s.r.o.– ordinace praktického lékaře, Alej 17.listopadu 1101. Roudnice nad Labem 

Vážení pacienti, vítáme Vás v naší ordinaci, která poskytuje služby zdravotní péče. Vážíme si důvěry, kterou nám tímto projevujete. Základním cílem a smyslem práce našeho personálu je pečovat o Vás odborně, svědomitě a ohleduplně a snažit se, abyste dostali nejvhodnější možnou léčbu. Ke zdařilému průběhu léčby může přispět i Vaše vstřícnost, trpělivost, spolupráce se zdravotníky a respektování pravidel uvedených v tomto Vnitřním řádu. 

Prosím, seznamte se s Vnitřním řádem a dodržujte ho v plném rozsahu. Vnitřní řád vychází z provozního řádu zdravotnického zařízení a zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách. Pozorně si prosím pročtěte následující pokyny: 

  • Při příchodu do ambulance, prosím, prokažte svou totožnost průkazem zdravotní pojišťovny (dále jen ZP) – vložením do přístroje pro čtení kartiček hned u vchodu. 

  • Při každé návštěvě je nutné nahlásit změnu trvalého bydliště, tel. čísla, změnu ZP, nově diagnostikované nemoci, léky, alergie, veškeré změny týkající se Vašeho zdravotního stavu a identifikačních údajů. 

  • Objednávání je možné prostřednictvím komunikačního systému SmartMedix Net, telefonicky, emailem nebo osobně. 

  • Bude Vám nabídnut volný termín dle priority Vašeho požadavku. 

  • Akutní případy jsou ošetřovány bez nutnosti předchozího objednání, POUZE však v dobu vyhrazenou pro akutní pacienty, denně od 07:30 do 09hodin. Na objednané vyšetření je nutné se dostavit ve stanovený den a hodinu. V ordinační době pro objednané pacienty není možné ošetření pacienta s akutním onemocněním bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se sestrou či lékařem. 

  • Nedostavení se k objednanému termínu narušuje řádný chod ordinace. 

  • Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně. 

  • Vzhledem k charakteru a chodu ambulance praktického lékaře může docházet ke zpoždění a posunutí času objednání z různých důvodů, a proto má lékař právo určovat pořadí pacientů. 

  • Nemůžete-li se dostavit, je vaší POVINNOSTÍ objednaný termín odhlásit alespoň 24 hodin předem. 

  • Do ordinace, prosím, vstupujte v doprovodu maximálně 1 osoby. 

  • Poslední pacient je ošetřen 30 minut před koncem ordinační doby. Dodržujte, prosím, lékařem navržený léčebný postup. 

  • U žádné zdravotní služby poskytované v našem zdravotnickém zařízení nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon. Souhlas s poskytnutím konkrétní zdravotní služby udělujete mlčky tím, že provedení této služby přijmete. V případě, že s výkonem či vyšetřením nesouhlasíte, sdělte nám to. Vyšetření či výkon, se kterým budete výslovně nesouhlasit, nebudeme (s přihlédnutím k zákonem stanoveným výjimkám) provádět, v takovém případě však může být nutné, abyste svůj nesouhlas vyjádřili písemně. 

  • Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti (dále jen DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta. 

  • Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN v k tomuto dni ukončena. 

  • Pravdivě informujte lékaře o vývoji svého zdravotního stavu, včetně infekčních nemocí, a o užívaných léčivých přípravcích a zdravotních službách poskytovaných jiným lékařem. 

  • Potřebujete-li předpis trvalé či opakované medikace bez nutnosti navštívit lékaře, můžete si o něj požádat distančně – výše zmíněnými možnostmi komunikace. V případě požadavku na léky preferujeme formu komunikace prostřednictvím emailu praktiklam@gmail.com nebo 773 582 227, ale i v tomto případě je nutné na vyzvání lékaře přijít na kontrolu dle povahy nemoci a stavu pacienta. 

  • Po dobu naší nepřítomnosti či dovolené je pro akutní případy určen zastupující lékař nebo kontakt na nejbližší pohotovost. Tyto informace jsou vyvěšeny na webových stránkách a vstupních dveřích ordinace 


  • Ordinační doba je zveřejněna na vstupních dveřích stejně tak jako na webových stránkách www.praktiklamcz. V případě změny ordinační doby je informace vyvěšena na stejných místech.

  • Zdravotnická dokumentace pacienta je majetkem zdravotnického zařízení. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci a další osoby stanovené obecně závaznými právními předpisy.

  • V případě, že se přeregistrujete k jinému lékaři, Váš nový ošetřující lékař obdrží, na základě jeho písemné žádosti, výpis z Vaší zdravotnické dokumentace.

  • V prostorách ordinace je přísně zakázáno pořizovat audio, video a audio- -video záznamy.

  • Pacient má povinnost chovat se slušně ke zdravotnickému personálu a také ohleduplně k ostatním pacientům.

  • Pacient má povinnost si své osobní věci vzít vždy s sebou do ordinace. Při odchodu z prostor zdravotnického zařízení si prosím vždy zkontrolujte, zda máte všechny své osobní doklady a věci u sebe. Neneseme odpovědnost za věci ponechané/ zapomenuté v prostorách zdravotnického zařízení.

  • Pacient je povinen dodržovat lékařem navržený léčebný postup. Nedodržení tohoto postupu je bráno jako hrubé porušení vnitřního řádu.




Bezpečnostní opatření

  • V prostorách ordinace praktického lékaře Praktik Lam s.r.o. je zakázáno:

    • Kouření a manipulace s otevřeným ohněm

    • vstup se zvířaty s výjimkou vodících psů pro zrakově postižené

    • vnášení a konzumace alkoholických nápojů, vnášení potravin a jejich konzumace,

    • hlučné chování, reprodukce hudby nebo zpěv či hlasité používání audiovizuální techniky,

    • nedovolené umisťování ozdob, reklam, upoutávek a jiných předmětů či materiálů, poškozování a znečišťování prostor zdravotnického zařízení a vybavení.

      Pověřená osoba (např. správce objektu) je oprávněna, po předchozím upozornění a výzvě k dobrovolnému odchodu, z objektu vykázat:

    • návštěvníka pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek a návštěvníka, který pro mimořádné znečištění oděvu nebo obuvi, anebo z jiných důvodů (např. výtržnictví, zápach, hluk apod.) může být ostatním návštěvníkům na obtíž,

    • návštěvníka, který ohrožuje bezpečnost ostatních návštěvníků,

    • návštěvníka, který svým jednáním a chováním ruší či jinak obtěžuje ostatní návštěvníky objektu, případně narušuje chod objektu, popř. se chová tak, že hrozí nebezpečí, že by tato situace mohla nastat,

    • návštěvníka, který přes upozornění pověřené osoby nedodržuje výše uvedené povinnosti a pokyny a příkazy pověřené osoby


Dle Zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb. jsou pacienti povinni řídit se Vnitřním řádem.

  • Není Vaší povinností souhlasit s vnitřním řádem ambulance. Nesouhlas s vnitřním řádem zdravotního zařízení je však zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče v našem zdravotnickém zařízení. Podle vlastního uvážení si můžete zvolit jiné zdravotnické zařízení, které bude Vašim požadavkům optimálně vyhovovat.

  • Zdravotnické zařízení může odmítnout přijetí pacienta do lékařské péče či ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem.

  • Vnitřní řád a ceník placených výkonů je vyvěšen v čekárně a najdete jej také na stránkách www.praktiklam.cz.

    Naše ordinace vznikla pro Vás, a proto věříme v dobrou spolupráci s Vámi.

    Budeme rádi, když nám sdělíte své podněty, které jsou důležité pro další zlepšování kvality služeb poskytovaných v našem zařízení.

Vnitřní řád je platný od 2.12.2024

Praktik Lam s.r.o.

Ordinace praktického lékaře.