Vnitřní řád Zdravotnické zařízení: Praktik Lam s.r.o.– ordinace praktického lékaře, Alej 17.listopadu 1101. Roudnice nad Labem
Vážení pacienti, vítáme Vás v naší ordinaci, která poskytuje služby zdravotní péče. Vážíme si důvěry, kterou nám tímto projevujete. Základním cílem a smyslem práce našeho personálu je pečovat o Vás odborně, svědomitě a ohleduplně a snažit se, abyste dostali nejvhodnější možnou léčbu. Ke zdařilému průběhu léčby může přispět i Vaše vstřícnost, trpělivost, spolupráce se zdravotníky a respektování pravidel uvedených v tomto Vnitřním řádu.
Prosím, seznamte se s Vnitřním řádem a dodržujte ho v plném rozsahu. Vnitřní řád vychází z provozního řádu zdravotnického zařízení a zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách. Pozorně si prosím pročtěte následující pokyny:
Při příchodu do ambulance, prosím, prokažte svou totožnost průkazem zdravotní pojišťovny (dále jen ZP) – vložením do přístroje pro čtení kartiček hned u vchodu.
Při každé návštěvě je nutné nahlásit změnu trvalého bydliště, tel. čísla, změnu ZP, nově diagnostikované nemoci, léky, alergie, veškeré změny týkající se Vašeho zdravotního stavu a identifikačních údajů.
Objednávání je možné prostřednictvím komunikačního systému SmartMedix Net, telefonicky, emailem nebo osobně.
Bude Vám nabídnut volný termín dle priority Vašeho požadavku.
Akutní případy jsou ošetřovány bez nutnosti předchozího objednání, POUZE však v dobu vyhrazenou pro akutní pacienty, denně od 07:30 do 09hodin. Na objednané vyšetření je nutné se dostavit ve stanovený den a hodinu. V ordinační době pro objednané pacienty není možné ošetření pacienta s akutním onemocněním bez předchozí telefonické nebo e-mailové domluvy se sestrou či lékařem.
Nedostavení se k objednanému termínu narušuje řádný chod ordinace.
Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně.
Vzhledem k charakteru a chodu ambulance praktického lékaře může docházet ke zpoždění a posunutí času objednání z různých důvodů, a proto má lékař právo určovat pořadí pacientů.
Nemůžete-li se dostavit, je vaší POVINNOSTÍ objednaný termín odhlásit alespoň 24 hodin předem.
Do ordinace, prosím, vstupujte v doprovodu maximálně 1 osoby.
Poslední pacient je ošetřen 30 minut před koncem ordinační doby. Dodržujte, prosím, lékařem navržený léčebný postup.
U žádné zdravotní služby poskytované v našem zdravotnickém zařízení nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon. Souhlas s poskytnutím konkrétní zdravotní služby udělujete mlčky tím, že provedení této služby přijmete. V případě, že s výkonem či vyšetřením nesouhlasíte, sdělte nám to. Vyšetření či výkon, se kterým budete výslovně nesouhlasit, nebudeme (s přihlédnutím k zákonem stanoveným výjimkám) provádět, v takovém případě však může být nutné, abyste svůj nesouhlas vyjádřili písemně.
Rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti (dále jen DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta.
Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu v době DPN, bude mu DPN v k tomuto dni ukončena.
Pravdivě informujte lékaře o vývoji svého zdravotního stavu, včetně infekčních nemocí, a o užívaných léčivých přípravcích a zdravotních službách poskytovaných jiným lékařem.
Potřebujete-li předpis trvalé či opakované medikace bez nutnosti navštívit lékaře, můžete si o něj požádat distančně – výše zmíněnými možnostmi komunikace. V případě požadavku na léky preferujeme formu komunikace prostřednictvím emailu praktiklam@gmail.com nebo 773 582 227, ale i v tomto případě je nutné na vyzvání lékaře přijít na kontrolu dle povahy nemoci a stavu pacienta.
Po dobu naší nepřítomnosti či dovolené je pro akutní případy určen zastupující lékař nebo kontakt na nejbližší pohotovost. Tyto informace jsou vyvěšeny na webových stránkách a vstupních dveřích ordinace
Ordinační doba je zveřejněna na vstupních dveřích stejně tak jako na webových stránkách www.praktiklamcz. V případě změny ordinační doby je informace vyvěšena na stejných místech.
Zdravotnická dokumentace pacienta je majetkem zdravotnického zařízení. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci a další osoby stanovené obecně závaznými právními předpisy.
V případě, že se přeregistrujete k jinému lékaři, Váš nový ošetřující lékař obdrží, na základě jeho písemné žádosti, výpis z Vaší zdravotnické dokumentace.
V prostorách ordinace je přísně zakázáno pořizovat audio, video a audio- -video záznamy.
Pacient má povinnost chovat se slušně ke zdravotnickému personálu a také ohleduplně k ostatním pacientům.
Pacient má povinnost si své osobní věci vzít vždy s sebou do ordinace. Při odchodu z prostor zdravotnického zařízení si prosím vždy zkontrolujte, zda máte všechny své osobní doklady a věci u sebe. Neneseme odpovědnost za věci ponechané/ zapomenuté v prostorách zdravotnického zařízení.
Pacient je povinen dodržovat lékařem navržený léčebný postup. Nedodržení tohoto postupu je bráno jako hrubé porušení vnitřního řádu.
Bezpečnostní opatření
V prostorách ordinace praktického lékaře Praktik Lam s.r.o. je zakázáno:
Kouření a manipulace s otevřeným ohněm
vstup se zvířaty s výjimkou vodících psů pro zrakově postižené
vnášení a konzumace alkoholických nápojů, vnášení potravin a jejich konzumace,
hlučné chování, reprodukce hudby nebo zpěv či hlasité používání audiovizuální techniky,
nedovolené umisťování ozdob, reklam, upoutávek a jiných předmětů či materiálů, poškozování a znečišťování prostor zdravotnického zařízení a vybavení.
Pověřená osoba (např. správce objektu) je oprávněna, po předchozím upozornění a výzvě k dobrovolnému odchodu, z objektu vykázat:
návštěvníka pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek a návštěvníka, který pro mimořádné znečištění oděvu nebo obuvi, anebo z jiných důvodů (např. výtržnictví, zápach, hluk apod.) může být ostatním návštěvníkům na obtíž,
návštěvníka, který ohrožuje bezpečnost ostatních návštěvníků,
návštěvníka, který svým jednáním a chováním ruší či jinak obtěžuje ostatní návštěvníky objektu, případně narušuje chod objektu, popř. se chová tak, že hrozí nebezpečí, že by tato situace mohla nastat,
návštěvníka, který přes upozornění pověřené osoby nedodržuje výše uvedené povinnosti a pokyny a příkazy pověřené osoby
Dle Zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb. jsou pacienti povinni řídit se Vnitřním řádem.
Není Vaší povinností souhlasit s vnitřním řádem ambulance. Nesouhlas s vnitřním řádem zdravotního zařízení je však zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče v našem zdravotnickém zařízení. Podle vlastního uvážení si můžete zvolit jiné zdravotnické zařízení, které bude Vašim požadavkům optimálně vyhovovat.
Zdravotnické zařízení může odmítnout přijetí pacienta do lékařské péče či ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem.
Vnitřní řád a ceník placených výkonů je vyvěšen v čekárně a najdete jej také na stránkách www.praktiklam.cz.
Naše ordinace vznikla pro Vás, a proto věříme v dobrou spolupráci s Vámi.
Budeme rádi, když nám sdělíte své podněty, které jsou důležité pro další zlepšování kvality služeb poskytovaných v našem zařízení.
Vnitřní řád je platný od 2.12.2024
Praktik Lam s.r.o.
Ordinace praktického lékaře.